Меню продукти

Смути - панацея, мода или революция в храненето


Темата за смутито започна да се обсъжда все по-често. От рядък деликатес се превърна в популярно блюдо и все по-често присъства в менюто ни. Но все още има хора, които не са наясно какво представлява смутито: сок, коктейл, йогурт или някакво неизвестно лакомство. Ние от FreshMarket.bg ще ви разкажем подробно какво всъщност представлява смутито.

Какво е смути?

Думата «смути» идва от английски, където «smooth» означава нежен и мек. Нашето разбиране за смути е пухкав, гъст и невероятно вкусен коктейл. Бихме могли да използваме думите пюре, каша или микс, но едва ли ще опишем точно това, което се получава след смилането на храната до гладка консистенция, станала приятна за пиене. Съставът може да бъде най-различен, вие решавате какво да сложите: плодове, зеленчуци, сладолед, йогурт, ядки, зеленолистни или суперхрани на прах. Единствено начинът на приготвяне е един, за това ще ви е необходим блендер

Като хранителна стойност смутито спокойно може да замени следобедната ви закуска или дори обяда. Смутито е не само напитка, както повечето го възприемат. Това е и десерт, и закуска и пълноценно хранене.

За ползите от смутито

  • Смутито е способно както и да подтисне апетита, така и да ускори процесите на обмяна, зависи от това какви съставки използвате, затова бъдете внимателни. Ако искате да отслабнете трябва да използване продукти които подтискат апетита, нискокалорични са и способстват изгарянето на мазнини. Ако пък целта ви е да качите килограми, използвате съставки с висока хранителна стойност, даващи допълнителна  енергия.
  • Смутито повишава тонуса на организма, подобрява състоянието на кожата. Спомага за възстановяването и заздравяването на ноктите.
  • Подобрява работата на стомашно чревния тракт.
  • Смутитито е една много добре сдъвкана храна или течна храна, която се усвоява от организма ни много по-добре и доставя необходимите ни хранителни вещества, ензими, витамини и минерали в по-големи количества спрямо същото количество консумирана твърда храна.

Няколко съвета за приготвяне на смути

  1.  За до стане смутито по-гъсто сложете повече плодове или зеленчуци.
  2.  Като основна съставка за смути може да използвате нискомаслено кисело мляко или  йогурт.
  3.  Можете да добавяте в смутито различни сокове.
  4.  Не е необходимо да блендирате продуктите до хомогенна консистенция, смутито ви ще бъде не по-малко вкусно ако се добавят и парченца плодове или зеленчуци.
  5. За да  бъде вкусът още по-наситен, можете да добавите и малко натрошени ядки.

Няколко лесни и полезни рецепти за смути

Рецепта №1. Смесете в блендер 1 чаша ягодов йогурт, 2 грейпфрута, 4 мандарини и 1 банан, 1 супена лъжица  мед и лед.

Рецепта №2. Смесете в блендер 1 грейпфрут, 1 портокал, половин лимон (може и лайм), 2 ябълки и половин банан. Преди консумация поръсете смутито с настърган джинжифил.

Рецепта №3. Смесете в блендер 1 банан, 1 ябълка, 0,5 чаша фреш от портокал, 200 грама нискомаслен йогурт и лед.

Рецепт №4. Смесете в блендер 1 чаша кисело или прясно мляко, плодове по избор (ананас, манго, пъпеш), 4 супени лъжици натурален йогурт, 2 чаени лъжици  мед и 2 чаени лъжици покълнала пшеница.

Рецепта №5. Смесете в блендер 1 морков, 4 цветчета броколи, 200 грама сок по избор, 1 ябълка, малко спанак и 2 портокала.

Смути за отслабване

С помощта на смути можете да отслабнете, но трябва да имате предвид няколко съвета:

  1. Най-добре е да пиете смутито със сламка или да го ядете с малка лъжичка. Изяжте го бавно, като се наслаждавате на всяка хапка.
  2. Смути може да консумирате както на закуска, така и вместо вечеря. Това, обаче, не означава че на обяд трябва да компенсирате с месо, картофи или макарони. Добре е на обяд да хапнете нещо леко и не мазно.
  3. По време на разтоварващи режими смутито е също толкова ефективно за сваляне на излишните килограми. Консумацията на 5-6 смутита на ден е не само полезна, но и засищаща.
  4. Консистенцията можете да избирате според вкуса си: ако обичате по-гъсто смути добавете повече плодове или зеленчуци.
  5. Не използвайте сладолед, кондензирано или прясно мляко като основа, по-добре ги заменете с нискомаслено кисело или прясно мляко или вода.
  6. Добре е да добавяте в смутито трици, ленено брашно, джинджифил, селъри, покълнала пшеница и зеленолистни.
  7. Не забравяйте украсата на вашето смути за повече настроение! Малко настърган шоколад или натрошени ядки няма да развалят диетата ви. Но не повече от 10 гр.

Смути - диета

За да започнете смути-диета е необходимо да се придържате към тези правила:

  • Няколко дни преди началото на диетата е добре да подготвите организма си като постепенно намалявате калорийния обем на храната;
  • Включете в менюто си продукти богати на фибри и пресни зеленчуци. Постепенно увеличавайте количеството;
  • По време на смути-диетата не се препоръчва употребата на кофеиносъдържащи напитки, както и люто, пушено, мазно и алкохол;
  • Пийте по една чаша вода на всеки час.

Основни правила при смути – диетата

Съществуват различни варианти на смути – диетата. Ако сте решили да направите разтоварващ ден само на смути, необходимо е на всеки 2-3 часа да изпивате по едно смути. Порция около 200 грама. Между храненията се разрешава консумация само на вода или зелен чай.

Смути-диета е подходяща за спазване и за по-дълъг период от време. Може да се заменят 2 от основните хранения с консумация само на смути, като останалата храна следва да бъде здравословна и нискокалорична. Продължителността на диетата зависи от резултата, които искате да постигнете. Този режим на хранене е сравнително лесен за спазване и може да бъде по-подължителен без каквито и да било последствия за организма.

Има и още един вариант – да се консумира само смути в продължеие на една седмица. Но тази диета не се препоръчва за хора с бъбречни и чернодробни заболявания.

След пиключване на смути – диета е много важно захранването. Необходимо е бавно да се увеличава дневният калориен прием. Също така е важно твърдата храна да сдъвкваме старателно.

Рецепти за смути за отслабване

Смути от плодове

Смесете в блендер по една шепа различни сезонни плодове (ягоди, вишни без костилките, малини, боровинки или др.). Добавете 150 мг обезмаслено кисело или прясно мляко, лед по желание. Изсипете готовото смути в красиви чаши и декорирайте с ягоди или орехи.

Смути от моркови и кайсии

Към 150 мл фреш от моркови добавете лъжичка ленено брашно, 100гр добре узрели кайсии, стрък селъри и лед.

Зеленчуково смути за отслабване

Блендирайте една обелена краставица, добавете домат, селъри, магданоз, малко сол и вода или лед.

Динено смути

Блендирайте около 200 гр. диня без семки с 1/2 чаена лъжица мед и лед. Декорирайте по желание.

Към смутито за отслабване може да добавите канела и джинджифил – това са чудесни „фет бърнъри“ .

Има различни смути рецепти, съчетаващи различни вкусове. Но най-важното е съставът им да бъде здравословен. Проявете фантазия и зарадвайте себе си и близките ви хора!

 

При спор, който не може да бъде решен съвместно с онлайн магазина, можете да използвате сайта ОРС на ЕК.
© 2019 FreshMarket. All Rights Reserved. Уеб дизайн и SEO от Headway Technologies